GOFRY kojarzą mi się z morzem i wakacjami :-D Muszą być chrupiące i niezbyt słodkie. Zawsze podawane z letnimi owocami! Do przygotowania mojej słodkiej propozycji użyłam zamiast zwykłej wody - WODĘ Z MŁODEGO KOKOSA oraz kawałki świeżych truskawek. Przepis wzbogaciłam wegańskim białkiem waniliowo-truskawkowym, a zamiast cukru użyłam niewielkiej ilość ERYTROLU (in.erytrytol)

Przepis idealnie pasuje na weekendowe śniadanie w towarzystwie ulubionych dodatków. Ja wybrałam bezcukrowy JOGURT SOJOWO-KOKOSOWY oraz kwaśne borówki. Mam nadzieję, że znajdą się wśród Was chętni na taki przysmak!!!

 Składniki (ok.3szt):
  • 200g mieszanki mąki razowej pszennej, orkiszowej i owsianej (płatki owsiane)
  • 1 butelka wody z młodego kokosa RIRI ACQUA DI COCCO
  • 20g białka wegańskiego o smaku truskawkowym firmy MyProtein
  • 6 dużych truskawek
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • szczypta soli
  • 1 łyżka erytrolu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • beztłuszczowy olej do smażenia w sprayu O kcal firmy PAM
Dodatki
  • 100g bezcukrowego jogurtu sojowo-kokosowego firmy Provamel
  • garść borówek 
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych
Wykonanie:
Płatki owsiane rozdrobnić na mąkę owsianą za pomocą robota kuchennego. Zmieszać z razową mąką pszenną, orkiszową, wegańskim białkiem, solą, proszkiem do pieczenia, erytrolem i wiórkami kokosowymi.  Dodać  truskawki pokrojone w drobną kostkę i całość dokładnie wymieszać z wodą kokosową.

Gofrownice bardzo mocno rozgrzewamy, spryskujemy olejem (dzięki temu nie będą przywierać do powierzchni teflonowej) i wlewamy ciasto. Gofry pieczemy do uzyskania lekko brązowej skórki. Jeszcze miękkie delikatnie wyjmujemy z gofrownicy (podważamy łopatką) i pozostawiamy na 3-4min do przestygnięcia na kratce lub drewnianej desce. Dzięki temu zrobią się chrupiące.

Gofry podajemy z ulubionymi dodatkami np. jogurtem, bitą śmietaną, lodami, owocami i orzechami.