Uwielbiam JESIEŃ <3 <3 <3 Jeśli ktoś mówi, że jest to nudna pora roku, w której nie ma smacznych produktów, to jest w olbrzymim błędzie! Na targu można znaleźć takie cudne rarytasy jak ta okrągła mini cukinia...czyż nie jest słodka?! Musiałam ją mieć!  Dopiero po zakupie cukinii zaczęłam się zastanawiać jak ją przyrządzić...i wymyśliłam
moje pierwsze smakowite PĘCZOTTO ;-) 
Wydaje mi się, że danie wyszło bardzo zdrowe, sycące i proste w wykonaniu, a na dodatek w dość niekonwencjonalnej oprawie, która zaskoczy Waszych weekendowych gości. 
To co-pieczecie?!


Składniki:
  • 1 mini okrągła cukinia
  • 100g pęczaku
  • 1/2 słoiczka suszonych pomidorów + olej z zalewy
  • 250g pieczarek
  • 1 mały por
  • 1/2 pęczka pietruszki
  • sól i pieprz

 Wykonanie:
Pęczak ugotować w osolonej wodzie wg instrukcji na opakowaniu. Obciąć górną część cukinii, po czym wydrążyć środek, a uzyskany miąższ przełożyć do miseczki. Umyć, obrać i pokroić pieczarki. Posiekać pietruszkę, por oraz pomidorki. 

Na oliwie z zalewy pomidorowej podsmażyć pieczarki i por, po ok.8min dodać cukinię i pomidorki. Dorzucić ugotowany pęczak, wszystko wymieszać razem z pietruszką i przyprawami. 

Farsz przełożyć do środka wydrążonej cukinii i piec przez 40min w piekarniku  rozgrzanym do 180st C.