Niedawno jdżąc na rowerze nieodpowiednio ubrana przeziębiłam się. W moim przypadku wszystko zaczyna się od bolącego gardła, potem przychodzi czas na kichanie i katar, a na końcu dopada mnie zapalenie zatok. Gdy już nie wyrabiałam w pracy i musiałam wziąć kilka dni urlopu, miałam dużo wolnego czasu w domu. Nie wychodziłam do sklepu, bo nie byłam w stanie, a miałam wielką ochotę na coś do przegryzienia ;-) Wszystko to sprawiło, że w mojej głowie zrodziło się kilka ciekawych pomysłów!
Przeziębienie w moim przypadku miało swoje zalety, bo dziś mogę podzielić się z Wam  recepturą na domowe paluszki z warzywnymi pastami ;-)


Składniki na WŁOSKIE GRISSINI:
  • 125g mąki pszennej razowej
  • 125g mąki owsianej razowej
  • 150ml ciepłej wody
  • 7g suszonych drożdży
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej 
  • 1/2 łyżeczki cukry trzcinowego
 Dodatkowo na:
  • SMAK POMIDOROWO-ROZMARYNOWY: 1/2 słoiczka suszonych pomidorów + kilka gałązek świeżego rozmarynu 
  • SMAK SEZAMOWY: 3 łyżki sezamu
  • SMAK OLIWKOWY: 15szt oliwek wypestkowanych
Wykonanie:
Do miski wsypać suszone drożdże i zalać ciepłą wodą. Odstawić na 15min aby drożdże zaczęły działać. W drugiej misce zmieszać ze sobą suche składniki - mąkę, sól i cukier. Po upływie 15min wlewać powoli drożdże z wodą do miski z suchymi składnikami, cały czas energicznie mieszając. Ciasto dzielimy na 3 części i dodajemy drobno posiekane składniki na poszczególne wersje. Następnie ciasto starannie wyrabiamy rękami i odstawiamy na 60min w ciepłe miejsce.

Gdy ciasto wyrośnie, można zacząć zabawę ;-) Odrywamy średniej wielkości kulki i rolujemy je na oprószonym mąką blacie. Tak jakby to była plastelina a my mielibyśmy po kilka lat ;-) 

Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układamy paluchy. Możemy posypać je z wierzchu dodatkowo solą i pieprzem. Pieczemy w 180st C przez ok.20-25min.

Włoskie grissini możemy trzymać przez 3-4 dni w suchym i ciepłym miejscu.

 
Składniki na HUMMUS:
  • 400g ugotowanej ciecierzycy
  • sok z połowy cytryny
  • 2 ząbki czosnku 
  •  2 łyżki tahini
  • 4 łyżki nierafinowanego OLEJU ARGANOWEGO firmy BIO PLANETE
  • 4 łyżki wody 
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
Dodatkowo na:
  • HUMMUS POMIDOROWO-ROZMARYNOWY: 1/2 słoiczka suszonych pomidorów + 2 gałązki świeżego rozmarynu
  • HUMMUS PAPRYKOWY: 1 czerwona papryka (może być lekko opalona nad kuchenką gazową), 1 łyżeczka papryki słodkiej, 1/2 łyżeczki papryki ostrej, 1/2 łyżeczki curry, 1/2łyżeczki papryki wędzonej (opcjonalnie)
Wykonanie:

Ugotowaną ciecierzycę zmielić razem z olejem arganowym, wodą, sokiem z cytryny, czosnkiem, tahini i przyprawami w mikserze na gładką masę. Następnie masę rozdzielić na 2 części i dodać do nich odpowiednie składniki i zmielić powtórnie. 

Przełożyć do 2 miseczek lub słoiczków, możemy przechowywać w lodówce 4-5dni.