Jesień nastała więc czas na SEZON DYNIOWY. A skoro dynia to koniecznie pieczona i zmiksowana na pyszną, kremową zupę! Moja ulubiona odmiana to pochodząca z Japonii DYNIA HOKKAIDO. Nie ma mdłego smaku, jak nasza zwykła polska, a do tego nie trzeba obierać jej ze skórki. To istna oszczędność czasu! Tak wiem, jestem leniwa...ale jak już pisałam wielokrotnie, moje dania zazwyczaj są ekspresowe, bo nie lubię spędzać długich godzin przy garach...tę przyjemność lepiej dozować sobie z umiarem ;-)

Kiedy warzywa znajdują się w piekarniku mamy czas dla siebie, możemy poczytać sobie ulubiona książkę czy obejrzeć serial, albo...poćwiczyć na ORBITREKU. To mój najnowszy zakup, z którego ogromnie się cieszę <jupi>. Mam nadzieję, że idealnie sprawdzi się jako sposób na aktywne spędzenie czasu podczas oglądania filmów...

Macie może jakieś doświadczenia z domowymi orbitrekami??? Ktoś ma trenażer eliptyczny i regularnie ćwiczy, może jakieś porady macie dla mnie? Mam nadzieję, że to nie są pieniądze 'wyrzucone w błoto' i niedługo dam znać jakie są moje odczucia oraz przede wszystkim efekty!


Składniki:
  • 500g dyni Hokkaido
  • 1 marchew
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1/2 selera
  • 1 biała cebula
  • 1/2 czosnku
  • 1 opak.śmietanki sojowej
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • 1,5 łyżki curry
  • 1 łyżka kurkumy
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1/3 łyżeczki pieprzu cayenne
  • sól himalajska
  • prażone pestki dyni
  • 1L wody filtrowanej
Wykonanie:
Warzywa oczyścić i pokroić w dowolny sposób. Rozgrzać piekarnik do 200st C. Warzywa rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, skropić oliwą z oliwek i delikatnie oprószyć solą. Piec przez ok.35-45min, co jakiś czas mieszając, aby się nie przypaliły. 

Upieczone warzywa umieścić w garnku i zalać 2 szklankami wody (500ml), zmiksować za pomocą blendera na gładką masę. Dodać pozostałe 500ml wody lub więcej (w zależności od upodobania). Wstawić na ogień, dodać przyprawy (prócz soli) i gotować 15min. Zmniejszyć ogień do minimum i następnie dodać śmietankę sojową. Na koniec doprawić solą do smaku.

Przed podaniem krem posypać podprażonymi na patelni (ok.5min) pestkami dyni.

Przepis dodany do akcji:
Jesienne SuperfoodsWegetariański obiad V