Czy wiecie,że nasiona chia poleca się osobom po  złamaniach kości? Ja nie miałam o tym pojęcia! Dowiedziałam się o tym od znajomej, którą odwiedziłam w Niemczech na początku września. Miała ona na początku tego roku bardzo poważny wypadek na nartach. W szpitalu spędziła kilka tygodni ze skomplikowanym złamaniem nogi i  właśnie tam polecono jej codziennie spożywanie  1 łyżki nasion szałwii hiszpańskiej. 

Jak dotąd posypywała bułkę lub chleb nasionami, ale nigdy nie próbowała ich w jakikolwiek sposób przyrządzić. Dlatego postanowiłam  urozmaicić jej podanie i zaproponowałam pudding chia na mleku kokosowym, którego też nigdy nie miała okazji spróbować. W markecie udało nam się znaleźć odpowiednio dojrzałe mango (nie za twarde i nie za miękkie), a w domu czekał w lodówce wcześniej zakupiony miodowy melon.

Gosiu, mam nadzieję że deser przypadł Ci do gustu i będzie dla Ciebie inspiracją do dalszych zastosowań tych cudownych malutkich czarnych nasionek ;-)


Składniki (4 porcje):
  • 8 łyżek nasion chia
  • 1 puszka mleczka kokosowego
  •  2 łyżki brązowego cukru
  • 1 mango
  • 1/4 miodowego melona
  • listki świeżej mięty do dekoracji
Wykonanie:
Szałwię wraz z cukrem gotujemy w rondelku na mleku kokosowym przez ok.15min. Garnek odstawiamy w chłodne miejsce do ostygnięcia. W tym czasie miksujemy mango. Przekładamy do miseczek lub salaterek na zmianę pudding i mus mango. 

Dekorujemy pokrojonym w kostkę melonem i listkami mięty. Desery schładzamy w lodówce przez 30min.