Jestem dumna z siebie, bo w końcu przełamałam swój strach i upiekłam moje pierwsze w życiu RAZOWE BUŁECZKI. Jak na pierwszy taki wypiek wyszły mi SUPER!!! W przepisie wymieszałam mąkę pszenną z pełnego przemiału na pół z otrębami pszennymi. Smak INDYJSKICH BUŁEK został podkreślony przyprawami - KUMINEM i KOLENDRĄ oraz  PSZENNYM SŁODEM firmy EKO-MARKET.
Do moich INDYJSKICH BUŁECZEK dodałam odrobinę SŁODU LITEWSKIEGO PSZENNEGO, który nadał lekko słodkawy aromat. Wykorzystuje się go również w celu  wzmocnienia siły mąki i przeciwdziałania jej opadaniu. Ciasto jest bardziej wilgotne i dłużej świeże. Dodając SŁÓD uzyskujemy również ładnie zarumienioną i chrupiącą skórkę. 

Bułeczki idealnie nadają się do burgerów i świetnie smakują z warzywnymi pastami. Można je również podawać razem z sałatami i sałatkami. Lista składników mojego wypieku jest na prawdę krótka. Wyrobienie ciasta zajmuje kilka minut a bułeczki pieką się zaledwie 20-25min. Sami widzicie, że wszystko przemawia za tym, że MUSICIE SAMI UPIEC JE W DOMU! Powodzenia ;-)

Składniki:
  • 1 szklanka maki pszennej razowej
  • 1 szklanka otrębów pszennych
  • 1,5 łyżki słodu litewskiego pszennego ze sklepu internetowego www.eko-market.pl
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego 
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • 1/2 łyżeczki zmielonej kolendry
Wykonanie:
W dużej misce umieszczamy wszystkie składniki i dokładnie je mieszamy. Z ciasta wilgotnymi rękami formujemy kulki. Wierzch posypujemy otrębami. Bułeczki wkładamy do nagrzanego do 190°C piekarnika i pieczemy ok.20-25 minut (w zależności od wielkości bułek).

Indyjskie bułeczki podajemy z burgerami, pastami i pasztetami warzywnymi. Są świetnym dodatkiem do sałat i sałatek.