Ostatnio dowiedziałam się, że niestety muszę przez co najmniej kilka miesięcy pożegnać się z CUKREM, SŁODAMI i SŁODKIMI OWOCAMI oraz WARZYWAMI SKROBIOWYMI. Ze względu na kiepski stan zdrowia odpada również PSZENICA i DROŻDŻE. 

Na początku byłam załamana koniecznością zmiany diety...co ja będę jadła będąc weganką?? Przymus zmiany sposobu odżywiania dał mi prawdziwego kopa do tego by zacząć więcej gotować i piec w domu. Teraz mam wielką nadzieję, że tym samym odzwyczaję się od niezdrowych i szkodliwych słodyczy sklepowych oraz przejdę prawdziwy detoks organizmu ;-) Niech to wyjdzie mi na zdrowie!!

Szybkie i niezawodne babeczki z owocami jagodowymi na mące orkiszowej oraz cukrze brzozowym polecają się jako pyszna propozycja na TŁUSTY CZWARTEK!!
Składniki (15 szt):
  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej razowej
  • 1 szklanka mleka roślinnego
  • 3/4 szklanki ksylitolu (cukru brzozowego)
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki oliwy lub oleju
  • 2/3 opakowania mrożonych jagód
  • 2/3 opakowania mrożonych truskawek
Wykonanie:
Mrożone owoce wsypać do miski na kilka godzin by się rozmroziły. Następnie suche składniki łączymy ze sobą i dolewamy do nich składniki płynne. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Na koniec dodajemy owoce (zostawiamy garść do dekoracji) i ponownie mieszamy.

Ciasto przelewamy do foremek muffinkowych. Na środku każdej babeczki umieszczamy truskawkę i kilka jagód.  Pieczemy ok. 20-25 minut w 180 st C.

Przepis dodany do akcji:
79normal g6jpv1w4w5kg52a86s3fbgyp9irbvazz91normal v5uq59kfofgbtwl4gdxdu29biqgbzwzz