Pierwszy raz jadłam FRYTKI Z SELERA podczas wizyty w Mixturze w Poznaniu. Zamówiłam je jako dodatek do ich pysznych wegetariańskich hamburgerów. Smak tych cieplutkich i rozpływających się w ustach słodko-słonych frytek przeszedł moje najśmielsze oczekiwania!!  

Od dawna chciałam w domu odtworzyć tą zdrową wersję klasycznych frytek z ziemniaków smażonych na głębokim oleju najczęściej z olbrzymią ilością soli. Proponuję Wam zastępczy przepis,  który jest zarazem zdrowy i banalny w wykonaniu. Do przygotowania potrzebujecie korzeń SELERA, trochę OLIWKI Z OLIWEK, SÓL i SUSZONE ZIOŁA...a jakie- sprawdźcie mój przepis :-D  

Moje ulubione połączenie to SELERYTKI +SEZAM + MAJONEZ!! Przyznać się teraz - kto nie lubi takich frytek ?!?! ;-)

Składniki (2 porcje):
  • 1 duży korzeń selera
  • 3 łyżki suszonego tymianku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz kolorowy świeżo mielony 
Wykonanie:
Korzeń selera oczyścić i pokroić w paski. W dużej misce wymieszać seler z oliwą i przyprawami. Ułożyć na blaszce do pieczenia i piec w temp.200 st C przez 40min (najlepiej użyć termoobieg).

Przed podaniem posypać sezamem i podać z majonezem.

Przepis dodany do akcji:
79normal g6jpv1w4w5kg52a86s3fbgyp9irbvazz